Aankomst Feketic - Reisverslag uit Feketić, Servië van Jeugddiaconaat HG Oud-Beijerland - WaarBenJij.nu Aankomst Feketic - Reisverslag uit Feketić, Servië van Jeugddiaconaat HG Oud-Beijerland - WaarBenJij.nu

Aankomst Feketic

Door: Elvira en Carolien

Blijf op de hoogte en volg Jeugddiaconaat

25 Juli 2016 | Servië, Feketić

Hoi iedereen, trouwe lezers, familieleden, vrienden

Wij zijn aangekomen op onze accommodatie in Feketic :) Wel na een lange lange reis....

Vanmorgen zijn we om 09 uur vertrokken vanaf de luchthaven in Eindhoven naar Boedapest. De vlucht duurde ongeveer 1.5 uur. Onderweg hadden we een beetje last van turbulentie maar gelukkig is alles verder goed gegaan. Nadat iedereen zijn of haar koffer had gevonden zijn we om 11:45 met een bus vertrokken naar onze eindbestemming Feketic in Servië.
De bus was goed herkenbaar met een bordje "Oud-Beijerland".
De busreis duurde erg lang, het was warm en moesten regelmatig even stoppen voor een korte plas pauze, eten en drinken en de chauffeur moest ook even uitrusten.
Eenmaal bij de grensovergangen van Hongarije naar niemandsland en van niemandsland naar Servië, moest iedereen de bus uit voor de paspoort controle.
Daarna vervolgde de busreis zich terwijl iedereen een beetje slaperig werd en een hazenslaapje deed.
Jaja om 15:15 zijn we aangekomen in het Central Home of the reformed church in Feketic.
Een erg mooie en grote accommodatie, we werden verwelkomt door Els van stichting HOE. De tafels waren al gedekt en er stond heerlijke eten op ons te wachten. Klaargemaakt door de lokale gastvrouwen.
Tijdens het opsmikkelen van de heerlijke maaltijd werd er medegedeeld dat dit de lunch was, bestaande uit aardappels, salade, brood en een schnitzel, dit om 16:30 en er werd medegedeeld dat het diner om 19 uur voor ons klaar zou staan. Super lief bedoeld maar wel een beetje veel...

Na het eten zijn de kamers verdeeld en zijn de boodschappen gedaan in de lokale supermarkt. Hier betalen we met de Servische Dinar wat erg leuk is want de meeste lopen met 1000 dinar opzak wat omgerekend maar €8,50 is :)
In de accommodatie zijn er 2 of 3 persoonskamers met eigen badkamer + toilet. In en om het gebouw is er genoeg te doen, er zijn schommels, voetbaldoeltjes, volleybalnet, tafeltennistafel, een dakterras en een grote zolder met pooltafel, tafelvoetbal en genoeg relax plekken. :)
Inmiddels heeft iedereen z'n koffer uitgepakt, zijn of haar plekje gevonden en is iedereen neer gestruind in de tuin met een goed boek of op de schommel of aan het kliederen met de tuinslang.
En wij (Carolien en Elvira) schrijven deze blog. Ondertussen wordt het diner gemaakt en ruikt al erg lekker.

Strakjes komt dominee Alexander kennismaken, en zullen we meer horen over de planning van morgen.

Het weer is erg warm, bewolkt met af en toe de zon maar voor zo'n eerste lange dag is het goed te doen. Hoewel er een paar moeten acclimatiseren.

Verder zal dit een rustige avond worden en zal iedereen op tijd zijn mandje opzoeken.

Groetjes uit Servië!

• 25 Juli 2016 - 21:25

Berdien Hardlooper:

Lieve allemaal,
    Net jullie blog gelezen. Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en dat jullie veilig zijn aangekomen. Een leuke ontvangst met een heerlijke maaltijd op z'n Servies! De eerste berichten klinken in ieder geval goed. We kijken uit naar het volgende verslag, heel leuk om te lezen, ik zou wel even om een hoekje willen kijken. Welterusten voor straks en morgen succes met de eerste "werkdag". Lieve groeten van Jan en Berdien Hardlooper.

• 25 Juli 2016 - 22:21

E.Hardlooper-Rekers:

Lieve allemaal
    speciaal Claartje en Janhendrik,

Wat fijn dat ik met jullie kan meeleven via google.
    Ik kan me nog levendig m'n eerste telefoongesprek herinneren. Afstand Nunspeet-Zwolle
    Welterusten voor straks en voor morgen veel werklust.
    Hartelijke groeten

oma Epy

• 25 Juli 2016 - 22:29

Margo Van De Zande:

Lieve allemaal,
    Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. We waren natuurlijk erg benieuwd hoe alles is gegaan. Foto's geven ook een leuke indruk. Vast allemaal erg moe van deze reisdag dus slaap lekker en morgen er tegen aan, succes!! Groetjes Henk & Margo

• 25 Juli 2016 - 22:30

Mieke Brussaard:

Lieve allen,
    wat fijn om zo mee te kunnen lezen met jullie!hartelijk dank voor de uitgebreide mail. gelukkig is de reis goed gegaan, als was die wel lang.we wensen jullie voor straks een goede nacht en voor morgen alvast sterkte bij al het werk. Hartelijke groet., Cees en Mieke Brussaard

• 25 Juli 2016 - 22:43

Aline Goudswaard:

Lieve allemaal, leuk om jullie zo te kunnen volgen. Fijn dat de reis goed is verrlopen en dat jullie met een warm en hartelijk welkom zijn ontvangen. Goede nachtrust allemaal en tot het volgende berucht!
    Lieve groetjes Aline, matthijs en simone

• 26 Juli 2016 - 10:25

Joëlle Appeldoorn:

Lieve Lisanne en Thomas,

We missen jullie erg.
    We hopen dat jullie het erg leuk zullen hebben in Servië.
    Ik ga nog iets voor jullie makken al jullie terug zijn.

Groetjes, papa,mama,Michiel,Nadine en Joëlle.