Dag 9 - Reisverslag uit Feketić, Servië van Jeugddiaconaat HG Oud-Beijerland - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Feketić, Servië van Jeugddiaconaat HG Oud-Beijerland - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Adriaan, Corstiaan, Lieuwe en Jan-Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Jeugddiaconaat

02 Augustus 2016 | Servië, Feketić

Goedendage allemaal,

We zijn gisteravond ALWEER vroeg naar bed gegaan.
Om vanmorgen weer fris en fruitig op te staan.
We begonnen vanmorgen met een ontbijt.
Iedereen gooide weer alles in de strijd.
Het ontbijt was alweer met ham, kaas jam en worst.
Thee en koffie voor de dorst.

Dit was de rijm van vandaag :)

Vandaag gingen we weer vol gas van start met drie projecten:
De eerste groep ging naar het roma huis om daar een dak te realiseren.
We hebben met balken en golfplaten een soort puntdak gefabriceerd, zodat de zes kinderen in het huis weer droog kunnen slapen. Hiermee hebben wij dit project vandaag afgerond.

De tweede groep ging naar Mirko’s (rechterhand van ds. Aleksander) huis, om daar twee kamers van een betonvloer te voorzien. We zijn begonnen met het uitgraven van de grond in de kamer om daarna de hoogtes netjes uit te zetten, ondertussen waren de jongens bezig met het maken van beton. Ook de meiden hielpen nog een handje. Tenminste..nouja laat maar. Tot grote verbazing van de mannelijke Serven deden de dames enthousiast mee. Aan het einde van de dag lagen de twee vloeren er netjes in en konden we met een gerust hart en een kapotte rug weer naar huis.

De derde groep ging speeltoestellen plaatsen in een heel afgelegen roma gehuchtje. De speeltoestellen waren al eerder geschonken door een groep uit Harderwijk. Toen we daar aankwamen zijn we begonnen met wachten. De start verliep weer zeer moeizaam, zoals op z’n Servisch. Zoals gewoonlijk moest het gereedschap overal vandaan verzameld worden. Hierna is er heel hard gewerkt en zijn alle speeltoestellen geplaatst. Voor de kinderen is weer het stuk van de barmhartige Samaritaan opgevoerd. Dominee Aleksander heeft het bestuur van de JD een pand laten zien wat hij erg graag zou willen kopen, om daarmee Roma kinderen een paar dagen vakantie te kunnen geven.

Toen we weer allemaal verzameld waren begon de wedloop om de eerste warme douchestralen op te vangen. Wat resulteerde in een ware veldslag. Het lukt namelijk niet om met zn alle tegelijk warm onder de douche te staan.

Toen iedereen weer uitgehuild was begonnen we met het avondeten, wat weer klaar gemaakt word door onze Servische keukenprinsessen. We begonnen met rode soep(misschien wel tomatensoep?) in ieder geval weer lekker zout. Vervolgens kregen we macaroni en vleesbrokjes in boullion of zoiets. Bijna allemaal hebben we weer heerlijk gegeten. We kregen weer ijs als toetje.

Verassing: Aad is morgen jarig.

Na het eten hebben we de bijbelstudie gedaan uit 2 Korinthe 8 en hebben we de liederen Abba vader en Open the eyes of my heart Lord gezongen. Arjan vraagt na het zingen nog of wij ermee instemmen dat wij nu circa 2000 euro geven van ons project geld en volgend jaar nog eens 2000 euro willen verzamelen, zodat ds. Aleksander het huis kan kopen voor de Roma kinderen.

Moe maar voldaan
verbrand door de zon
hebben wij deze dag weer doorstaan
omschreven met een blog die niet beter kon.

Met vriendelijke groet,
De vakantieclub en de Quanto’s

• 02 Augustus 2016 - 23:37

Lisanne Vd Zande:

Hoi allemaal,

Super leuk om jullie blog te volgen. Erg leuk geschreven!
    Succes nog de komende dagen en geniet ervan :)

Aad, alvast van harte gefeliciteerd!

Groetjes

• 03 Augustus 2016 - 07:36

Dia Willemsen:

Goeiemorrige allemaal...

Adriaan...van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Leuk om jullie verslag weer le lezen, jullie hebben weer veel werk verzet!
    Het zou geweldig zijn als ds Aleksander dat huis zou kunnen kopen voor de kinderen.
    Veel succes vandaag weer met al jullie bezigheden..

Jullie hebben vast veel beter weer dan hier, want hier lijkt het wel herfst

• 03 Augustus 2016 - 10:20

Ad Kranendonk:

Beste allemaal,

Even berichtje van ons uit OBL. Heel leuk om jullie op deze manier telkens te kunnen volgen. Mooi om ook te zien en te lezen wat jullie ook mogen betekenen voor de Roma minderheid (We zijn eigenlijk best een beetje trots op jullie).

Adriaan van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Gr Ad, Jany en de kids Kranendonk.

P.s. Karel nog een paar weekjes, ff volhouden nog-:)